Ne megszokásból utazzon! Menetrendi tájékoztató február 26-ától

Újabb fázisához érkezett a 40a vasútvonal felújítása, amely miatt február 26-ától 13 hónapon át teljes vágányzár mellett folytatódnak a Kelenföld és Érd-felső közötti szakasz pályafelújítási munkái. A változásokról közleményben tájékoztatott a KTI Közlekedéstudományi Intézet központi közlekedésszervező irodája.

Hasonló tartalmaink:

A vágányfelújítás ideje alatt 40a vonali, Budapest és Pusztaszabolcs között közlekedő S40/S42 jelzésű elővárosi vonatok módosított útvonalon Tárnok és Érd alsó érintésével közlekednek, Kelenföld és Érd alsó között általában nem állnak meg. A többlet útvonal és a kétszeri visszafordulás miatt várhatóan 15 perccel növekszik a járatok menetideje, ezért a Déli pályaudvarról 15 perccel korábban indulnak, és 15 perccel később érkeznek vissza. A százhalombattai indulási és érkezési időpontok napközben többnyire változatlanok, az esti órákban eltérnek a jelenlegi menetrendtől.

További térképek, információk a témában ITT!

Az elővárosi vonatok a Budapest Déli pályaudvarról – a megszokott minden óra: 55 helyett – a vágányzári menetrend szerint 4:40-20:40 között minden óra 40 perckor, majd 21:15-kor, 22:15-kor, 23:15-kor és 0:15-kor indulnak. A Déli pályaudvarról a délutáni időszakban (13:25 és 18:25 között) Százhalombattára vagy Pusztaszabolcsra induló sűrítő vonatok nem közlekednek, ezek helyett a Déli pályaudvarról munkanapokon 16:05 és 17:05 órakor indulnak vonatok Pusztaszabolcsra. Százhalombatta felé a munkanapi sűrítővonatok, továbbá az első járat és a 21 óra után induló vonatok Budafokon is megállnak.

Budapest felé, a Déli pályaudvari érkezés későbbre, minden óra 19 percre kerül át az 5:19-0:19 közötti idősávban, mely Százhalombattáról 4:24 és 23:24 között 60 percenkénti indulást jelent Budapest Déli pályaudvar felé. A reggeli csúcsidőszakban a délutánihoz hasonlóan csak két sűrítő vonat közlekedik munkanapokon a Déli pályaudvarra, melyek Százhalombattáról 6:02 és 7:02 időpontokban indulnak és rendre 6:54, illetve 7:54 időpontokban érkeznek meg a Déli pályaudvarra. A munkanapi sűrítővonatok, illetve az első három reggeli és az utolsó kettő esti vonat Budafokon is megáll a Déli pályaudvar felé haladva.

A vonatok Kelenföld és Érd alsó között – a fenti kivételekkel – csak korlátozott megállási számmal tudnak haladni. Ezáltal a Budafok és Érd felső közötti vasútállomások a Volánbusz Zrt. által üzemeltetett 700-701-702-703-as buszokkal, illetve BKK járatokkal közelíthetőek meg.
A Volánbusz 700-as (és a pótlás ideje alatt ideiglenesen közlekedő – vonatokhoz csatlakozó – 701-702-703-as) járatokon a vasúti bérleteket elfogadják a járatok teljes hosszán Érd és Budafok között. A főbb műszakváltások idején az autóbuszok Budafok és Érd között közlekednek, más időszakokban csak Budatétény (Campona) és Érd között. A buszok óránként, a 40a vonal alapütemű személyvonataihoz Érd felsőn csatlakozva közlekednek, és érintik Érdliget térségét. Érden a központi autóbuszállomásról indulnak és megállnak a Kálvin téren is.

A Volánbusz nevezett járatai mellett a következő BKK járatokon is szakaszosan elfogadják a vasúti bérleteket: 13-as, 13A-s, 113-as és 113A-s autóbuszok esetében Budatétény vasútállomás–Barackos út/Angeli utca–Angeli utca/Nagytétényi út szakaszon; a BKK 33-as, 114-es, 133E-s, 213-as és 214-es autóbuszain Budafok, Városház tér–Budatétényi sorompó szakasz. A 700-as autóbuszcsalád és a BKK járatok közötti ideális átszállóhely a Budatétényi sorompónál található, továbbá a Budafokon is megálló vonatokhoz Budafok Városház téren csatlakoznak a Budatétény irányából érkező BKK járatok.
0226-0615_040a_vgz_hrdt_a3_01-5_2018-02-13_trkp<

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása alapján “a következő hetekben megkezdődik a megállóhelyeken az új magasperonok és perontetők építése. Budapest Vágóhíd utcánál elbontják a vasúti hidat, helyére új híd épül, továbbá kiszélesítik a Vágóhíd utcát. Megindulnak a Budapest Növény utcai csomópont és az Érdligeti vasúti híd átépítési munkái is. Háros és Nagytétény-Diósd állomásokon új peronaluljárók épülnek liftekkel, illetve teljes mértékben megújuló vágányhálózattal, az új elektronikus biztosítóberendezésnek helyet adó épületekkel. Érd felvételi épület felújítási és átalakítási munkái folytatódnak.

A kivitelezés 2017 tavaszán kezdődött meg, a munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak. Budafok megállóhelyen december közepén mindkét vágány átépítése befejeződött, a kiszélesített középső peronon már állnak az új perontetők.  Az épületek felöli új peronon hamarosan megkezdődnek a perontető építési munkálatok. Érd állomás, továbbá Érd elágazás–Százhalombatta vonalszakasz mindkét vágányának átépítése befejeződött 2017 decemberében.

A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. Kelenföld–Százhalombatta közötti, 20,5 km-es vonalszakaszon, az új ETCS 2 kiépítése után tovább javul a forgalombiztonság.

A projekt eredménye versenyképessé teszi a vasúti személyszállítást Százhalombatta, Dunaújváros, Ercsi, Iváncsa, Beloiannisz és Pusztaszabolcs térségében is, a vasút felújítása után az egyéni közlekedésnél is gyorsabb alternatívát fog biztosítani az erre közlekedőnek. A fejlesztés eredményeképpen Budapest–Pécs, Budapest–Kaposvár és Budapest–Szekszárd vonalakon is kedvezőbb menetidővel számolhatnak az utasok.

A vasúti pálya korszerűsítésének kivitelezési munkálatait a KITÉRŐ 2016 KONZORCIUM, a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítéséhez és ETCS 2 kiépítéséhez kapcsolódó kiegészítő munkálatokat a Siemens KLBA Konzorcium végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.

A beruházásról további képek a NIF Zrt. weboldalán a projektlapoknál a galériákban érhetőek el, a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal korszerűsítési munkálatait érintően az alábbi linken: https://nif.hu/projektek/2017/01/kelenfold-szazhalombatta-vonalszakasz-vasuti-palya-es-kapcsolodo-letesitmenyek-korszerusitese/<

busz_trkp
Címkék