Könnyebb lesz a bejáróknak
Intermodális csomóponttá fejlesztik az Etele téri metró- és buszvégállomást, 1500 parkolóhelyet alakítanak ki, és az Etele térig vezetik az 1-es villamost – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára. A Déli egyelőre megmarad, a 4-es metrón pedig nem lesz vonatvezető.
Közlekedési fejlesztések növelhetik a 4-es metró utasszámát: a kelenföldi végállomást intermodális csomóponttá szeretnék fejleszteni, ennek keretében az M1-es és M7-es autópálya találkozásánál új csomópontot építenek ki, így javul a kelenföldi állomásrendszer megközelíthetősége – jelentette be Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatóján.
2014 tavaszán körülbelül 100 ezres utasszámmal kezdett el működni a 4-es metró, amely év végére 160 ezerre nőtt. Az államtitkár szerint ez idén is tartható. Az év végén lezárják az ideiglenes működést a 4-es metrónál, megszülethet a metró végleges működési engedélye, ami több technikai előnnyel jár majd. Erre példaként említette, hogy megszűnik a vezetői felügyelet a 4-es metró szerelvényein.
Szólt arról is, hogy megkezdődött Kelenföldön az autóbuszcsomópont építése, amelyhez kapcsolódóan négy ütemben 1500 férőhelyre növelik a parkolóhelyek számát. A beruházás első felét augusztus végén adják át, a teljes beruházást pedig 2016 végéig – mondta az államtitkár.
Becsey Zsolt a 4-es metró két végállomására – Kelenföld és Keleti pályaudvar – vonatkozó további fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta: a kormány befogadta az Európai Unió Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programjába a főváros azon elképzeléseit, amelyek a két végállomást korszerű, és az elővárosokba is kijutó villamosrendszerekkel kötik össze. Az egyik ilyen terv, hogy az 1-es villamost elviszik az Etele térig (a vonal másik végén a Keleti pályaudvartól Rákospalotáig szintén egy korszerű villamosvonalat építene a főváros; az elképzelést a kormány is támogatja). A helyettes államtitkár ennek kapcsán hangsúlyozta: a 4-es metró további meghosszabbítása jelenleg gazdaságossági és költségszámítási okokból nincs napirenden, de a 4-es metró kötöttpályás rendszerekbe való bekapcsolása erősödni fog a beruházásoknak köszönhetően.
A Déli pályaudvar további sorsával kapcsolatban elmondta: megvizsgálják, hogy a dél-budai vasúti közlekedési rendszer hogyan alakul, vizsgálják a Déli és a Kelenföldi pályaudvar kihasználtságát is, de ez egy hosszabb folyamat lesz. Hozzátette: nincs olyan szakmai elképzelés, ami a Déli pályaudvar teljes megszüntetéséről szólna, de középtávon a fővárossal és a MÁV-val együtt átgondolják a kapacitásokat, jelenleg szakértői előkészítések folynak.