A fejlesztési tárca az Új Széchenyi Terv forrásaiból 1,2 milliárd forintos keretösszeggel zajvédelmi programot indít a hazai közúthálózaton – jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár 2014. március 7-én, az M3 Szilas pihenőhelyén. Az M7-es autópálya érdi lehajtója is érintett a programban.

Hasonló tartalmaink:

A program összesen közel 7 kilométer hosszú, az előzetes kalkulációk szerint több mint 27 ezer négyzetméter felületű létesítmény terveztetéséhez, engedélyeztetéséhez és kivitelezéséhez biztosít fedezetet. Az M1 autópályán Tatánál, az M3-on Mogyoródnál és Gödöllőnél, az M7-en Törökbálintnál (M0 csomópont), Érdnél és Szabadbattyánnál, a jelentős tranzitforgalomnak kitett 86-os főúton pedig Jánossomorja – Hanságligetnél, Mosonudvarnál és Mosonmagyaróvárnál épülnek 3-5 méter magas zajvédő falak – mondta el az államtitkár.

Az érintett autópálya-szakaszokon az elmúlt húsz évben 16-30 ezerről 29-42 ezerre nőtt a napi járműforgalom. A Gödöllőnél az elmúlt években mért értékek kétszeresen, Tatánál két és félszeresen haladják meg az 1993-as mutatókat. Ezért e két helyszínen épülnek a legmagasabb, ötméteres zajvédő falak, a Pest megyei városnál részben a jelenlegi, háromméteres fal elbontása után. A fejlesztések célja, hogy a zajterhelést a nappali és az éjszakai órákban is határérték alá szorítsák vissza az érintett településrészeken.

zaj2

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hazai közúthálózat szolgáltatási színvonalának folyamatos javítására törekszik. Ennek jegyében három programban összesen közel 1600 kilométer utat újít fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A közútkezelő hazai és uniós forrásokból mintegy 165 milliárd forintot fordíthat a legrosszabb állapotú, legforgalmasabb szakaszok rendbetételére – emlékeztetett Völner Pál.

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs főosztály

Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály

forrás: kozut.hu, kormany.hu

Címkék