Akár két jegyet is javíthatnak az érdi diákok

Négy alkalmas tanulást segítő előadássorozat indult a Szepes Gyula Művelődési Központban. A havi rendszerességgel jelentkező programsorozatot az érdi Ifjúsági Önkormányzat támogatta, s a kezdeményezés mellé állt T. Mészáros András  polgármester is, mivel a városvezetés fontosnak tartja a jövő nemzedékének stresszmentes oktatását. A most zajló programon a szülőknek mutatták be, hogy milyen technikával segítik a gyerekeket a kineziológia által. 

Hasonló tartalmaink:

Az általános iskolába járó diákok szülei vettek részt az első bemutatón, amit Reidinger Erzsébet  természetgyógyász, kineziológus-oktató, gyermek kineziológus specialista tartott annak érdekében, hogy felnőttek is bepillantást kapjanak a tanulókat ért mindennapi krízis helyzetek kezeléséről, valamint a tanulási problémák lélektani hátterének feldolgozásáról.

A kineziológia pedagógiai és pszichológiai elemeket is tartalmazó készség-, képesség-, és személyiségfejlesztő, prevenciós jellegű holisztikus módszer (vagyis megelőző, a test-lélek-szellem egységét figyelembe vevő módszer). Hatékonyan befolyásolja a test energiaáramlását, az érzelmi stresszek feloldásával energetikai egyensúlyt hoz létre a testben, s aktivizálja annak öngyógyító mechanizmusát.

A kineziológusi munka alapja a bizalom megélése. Gyerekeknél annyiban árnyaltabb ez a bizalomépítés, hogy itt nem csak a gyermekkel kell kialakítani egy őszinte bizalmi viszonyt, hanem a szülővel is.

A módszer a tanulási problémák megelőzésére szolgálnak.  A gyerekek által végzendő gyakorlatok egyszerű, könnyen elsajátítható mozgásokból állnak, melyek rendszeresen végezve segítik a koncentrációt, segítik a jobb-bal agyfélteke integrációt. Mindez felkészíti a gyerekeket a stresszmentes, hatékony tanulás elsajátítására. Tanulmányi eredménytől függetlenül alkalmazható, de mindenképpen javasolt a következő “akadályok” leküzdésénél: jobb és bal oldal tévesztése, a gyermek mozgása ügyetlen, értő olvasás nehézkes, diktálás utáni írás, vagy tábláról másolás problémát jelent, írásjeleket, ékezetet nem tesz ki, görcsös ceruzafogás, helyesírási hibák, akadozó olvasás, betűtévesztés,rendezetlen íráskép, figyelemzavar.

Would you like to replay the video?

Reidinger Erzsébet egy ideje sikeresen foglalkozik a Teleki Sámuel Általános Iskola diákjaival. A kineziológus tapasztalatai szerint a programban résztvevő gyerekek átlaga másfél; két jegyet javult. Hamarosan pedig a többi iskola is bekapcsolódik, s más iskolák gyermekei is megtapasztalhatják a módszer jótékony hatását. Az érdi általános iskolákban hamarosan elindulnak a képességfejlesztő csoportfoglakozások, amelyet szociális rászorultság esetén a diákok ingyenesen is igénybe vehetnek.

Az Ifjúsági Önkormányzat a költségvetésében közel kétmillió forintot irányzott elő az általános iskolások tanulását segítő program finanszírozására.

Címkék