« „Értékelni a sikereket, sokat dicsérni, keveset bírálni”

Tulajdonképpen jól olvas a gyerekem, de nem nagyon érti meg azt, amit elolvasott” – hallani elég gyakran a szülőktől. Mi van az ilyen panaszok hátterében, és hogyan lehet orvosolni a problémát? A különböző olvasási technikákról beszélgettünk Vikukel Zsuzsa fejlesztőpedagógussal. Hallgassa meg!
Minden ötödik magyar diák nem érti, mit olvas – ez derült ki egy kompetenciamérésen, amelyet több mint 266 ezer diákon végeztek. A különböző olvasási technikákról beszélgettünk Vikukel Zsuzsa fejlesztőpedagógussal. Hallgassa meg!
Összefoglalva:
- ha a gyerek nem teljesít megfelelően, győződjön meg mielőbb személyesen a szövegértése színvonaláról, vagy forduljon szakemberhez.
- ha külön tanárt fogad mellé a „tanulós” tárgyakból, az ne a napi tananyagot „töltse” a gyerek fejébe, hanem az olvasását-szövegértését fejlessze megfelelő szintre. Egyébként a matek, fizika, kémia megértését is sokszor a gyenge olvasás szövegértés akadályozza!
- ne törődjön bele, hogy nem olvas a gyerek! Mutasson személyesen példát: az olvasó szülők gyereke előbb utóbb maga is megbarátkozik az olvasással!
- ha mindez nem segít, vagy nem megy, kérjen segítséget!