Hátrányos helyzetű gyerekeket mentorál az Érdi Tanoda Egyesület

Felmérések szerint Magyarországon a nyolcadik osztályból kikerült tanulók több mint 20%-a funkcionális analfabéta. Az országos kompetenciamérés alapján jól látszik, hogy melyik iskolában ez hány főt érint, ezt a számot szeretné kicsit csökkenteni az Érdi Tanoda Egyesület.

Hasonló tartalmaink:

A szervezetet civilek alapították abból a célból, hogy azokat a gyerekeket mentorálják – függetlenül attól, hogy vallásosak, vagy nem -, akiknek a szülei nem tudnak segíteni a tanulásban, és külön tanárt sem tudnak fizetni. Az anyagiakat nagylelkű – szintén civil- mecénások biztosítják. A két-három főállásban foglalkoztatott alkalmazott mellett nagyszámú önkéntes segítővel dolgoznak együtt. Vannak köztük tanárok, szociális munkások, mérnökök, gazdasági szakemberek is.

A Tanoda Egyesület úgy tartja, hogy hogy amit tesznek, az csak egy csepp a tengerben, de anélkül a csepp nélkül sekélyebb volna a tenger. Szeretnék az iskolákat is tehermentesíteni, hogy azon gyerekekkel, akikkel nagy csoportlétszámban nem tudnak délután eredményesen foglalkozni, azokat 3-5 fős csoportokban hatékonyabb fejlesztésben tudják részesíteni.

A Tanoda Egyesület június utolsó hetében tábort szervez, majd augusztus közepétől a pótvizsgázni kényszerülő tanulókat készítik fel a vizsgára. Szeptembertől júniusig hétköznap 13 órától 18 óráig várják a segítséget igénylő általános és középiskolás tanulókat.

Elérhetőség: Asztalos György tanodavezető: erditanoda@gmail.com

Címkék