Árral szemben – a tudatos vásárlásért

Már itthon is dúl a Black Friday láz, ami elsősorban az internetes vásárlásokban és akciókban jelenik meg: egy felmérés szerint tavaly 128 milliárd forint értékben rendeltünk az interneten, és ennek több mint 20%-át, azaz 27 milliárd forintot egyetlen napon, a Fekete Pénteken költöttünk el a virtuális térben. A felmérések szerint átlagosan körülbelül 47 ezer forintot költünk el ezen  a napon, általában játékra, ajándékra és háztartási gépekre, szórakoztató elektronikai eszközökre, ruhákra és konyhafelszerelésre .

Hasonló tartalmaink:

Környezetvédő szervezetek évek óta a Fekete Pénteken rendezik meg a Ne vásárolj semmit! napot, amellyel a túlzott fogyasztás veszélyeire hívják fel a figyelmet. Merthogy sokszor valós szükségleteinken messze felül, nyakra-főre vásárolunk. A megvásárolt dolgok vagy otthon halmozódnak, vagy rövid úton a kukában kötnek ki. Magyarországon először 2004-ben a Tudatos Vásárlók Egyesülete szervezte meg a Ne vásárolj semmit napot, munkatársuk, Haraszti Anikó adott interjút a tudatos vásárlásról, a Black Friday és a Ne vásárolj semmit! napról az Érd Fm 101.3-nak.

 

(kép: adbusters)

 

Címkék