Újabb nemzetközi ellenőrzések

A legnagyobb közúti járművek, a tehergépkocsik és autóbuszok forgalmát ellenőrzik a héten, Magyarországon és Európában egyaránt.

Hasonló tartalmaink:

Idén az ötödik nemzetközi közúti ellenőrző kampányt szervezi meg a TISPOL (European Traffic Police Network) július második felében. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának most következő akciója a „European Operation Truck&Bus” nevet viseli, ennek megfelelően az ellenőrzések célzottam a legnagyobb közúti járművek, a tehergépkocsik és az autóbuszok forgalmának felügyeletére irányulnak.

Európában az ellenőrzések július 24-én, hétfő reggel kezdődnek, és július 30-án, vasárnap este érnek véget.

Az egy hét időtartamon belül a magyarországi fokozott közúti ellenőrzések hat napig, július 24-től 29-ig tartanak.

Az ellenőrzések során a rendőrök és az együttműködő közúti ellenőrök vizsgálják a szükséges személyi és menetokmányok meglétét, a járművezető vezetési alkalmasságát, a jármű műszaki állapotát, a szociális előírások megtartását stb.

Az ellenőrzések mind a magyar, mind pedig a külföldi hatósági jelzéssel közlekedő gépjárművekre kiterjednek. A menetrend szerint közlekedő autóbuszokat csak indokolt esetben és a lehető legrövidebb ideig vonják ellenőrzés alá. A rendőrség a TISPOL „European Operation Truck&Bus” ellenőrzés során a Nemzeti Közlekedési Hatóság mellett az Országos Polgárőr Szövetséggel is együttműködik. Az ellenőrzések eredményéről a későbbiekben tájékoztatást adunk.

Háttér

Bár hazánkban a baleseti statisztikák tanúsága szerint a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleseteknek a tehergépjármű vezetők a 9%át, az autóbusz vezetők pedig mindössze az 1%-át okozzák, ezeknek a nagy méretű és tömegű járműveknek az időszakonkénti fokozott ellenőrzése mégis indokolt.

Köztudomású, hogy a tehergépkocsik és az autóbuszok közlekedésének jelentős kockázata van. Ennek egyik oka, hogy a nagy tömeget képviselő járművekkel való ütközés (vagy az általuk történő elütés) során a sérülési, illetve halálozási kockázat jelentősen nagyobb. A második magas kockázati tényező kifejezetten az autóbuszokra vonatkozik, amelyek személyszállítási célt szolgálnak, ezért ütközéskor, árokba boruláskor, ill. egyéb baleset bekövetkezése esetén a sérülések tömegesen fordulhatnak elő. Ennek megfelelően autóbusz baleset esetén a tömegszerencsétlenségek, illetve halálos tömegszerencsétlenségek előfordulási gyakorisága nagyobb.

Címkék