2022-re készülhet el az M0 hiányzó szakasza
A fővárost tehermentesítő elkerülő út eddig hiányzó, 20 kilométeres, 2×2 sávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren alagútban fog vezetni. Meghirdette az M0 nyugati szektorának megvalósíthatósági tanulmányát a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.). A nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt, és a beruházás 2022-re befejeződhet.
A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt.
Az M0-s autóút nyugati szektora a Győr felé vezető M1 autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél. Az északi végpont a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-val a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál, Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül, ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni, másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.
A tervek szerint a budai hegyek alatt számos helyen több kilométeres alagutakban fut majd a gyorsforgalmi út, és viaduktokra is szükség lesz a Biatorbágy¬ és Budakalász közötti szakaszon.
Forrás: magyaridok.hu