Különórák mindenáron?
2018
máj. 15

Különórák mindenáron?

Se szeri, se száma a magántanároknak, és soha ennyi különfoglalkozásra nem küldhettük gyermekünket, mint amelyek ma rendelkezésre állnak. Nincs is baj a különórákkal – és a sporttal sem –, az a kérdés, hogy milyen korán szoktassuk hozzá gyermekünket ahhoz, hogy kötelességei vannak, és a játék háttérbe szorul.

Tovább...
Mozgékony vagy hiperaktív? Nem mindegy!
2018
márc. 28

Mozgékony vagy hiperaktív? Nem mindegy!

A hiperaktív ugyanolyan jelző lett, mint a „kis rosszcsont”, pedig a figyelemhiányos hiperaktivitás betegség. Felületes ismeretekkel a hiperaktivitás tünetei könnyen összetéveszthetőek egy élénk, egészséges gyerek viselkedésével. A gyerekek szeretnek ugrándozni, futni, szaladni, nem bírnak megülni a fenekükön, és mindent elkövetnek, hogy felhívják magukra a figyelmet. Így a legkönnyebben ráragasztható bélyeg mostanában a kicsit is eleven gyerekekre a hiperaktivitás stigmája.

Tovább...
Tanulási zavarok azonosítása és kezelése
2017
júl. 13

Tanulási zavarok azonosítása és kezelése

A tanévnek igaz vége van, de a tanulási nehézség/zavar, nemcsak a szeptembertől júniusig tartó időszak problémája – ha fennáll! Bizony az egész nyárra, az egész évre és a gyermek jövőjére is kihatással van. Hogy mi a különbség az SNI/BTMN között és mit jelentenek ezek a rövidítések – ezekről beszélgettünk Vikukel Zsuzsa, fejlesztő pedagógussal az ÉRD FM-en.

Tovább...
Tényleg leterheltek a mai diákok?
2017
jún. 20

Tényleg leterheltek a mai diákok?

Már az alsósok is messze túlszárnyalják a szüleiket, ami a „munkaidőt” illeti. Egy magyar kisiskolás ugyanis közel 50 órát áldoz hetente a sulira, a felsősök és a gimnazisták akár 65-öt. A pedagógusok szerint a diákok rettenetesen leterheltek, az oktatási szakértő pedig lehetne orvosolni a helyzetet.

Tovább...
A 21. századi tanár
2017
jún. 20

A 21. századi tanár

A modern technológia életünk megannyi területét megváltoztatta: azt, ahogy kommunikálunk, ahogy együtt dolgozunk, tanulunk, és persze, ahogy tanítunk. Mindezen változások eredményeként olyan szavak jelentek meg a mindennapi szókincsünkben, mint a digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók és, ennek a cikknek a főszereplője, a 21. századi tanár.

Tovább...
Multitasking – most akkor igen, vagy nem?
2017
jún. 20

Multitasking – most akkor igen, vagy nem?

A multitasking már egyáltalán nem új jelenség, arra azonban továbbra sem sikerült választ találni, hogy hasznos-e vagy sem – serkenti az agyműködést, vagy éppen rombolja azt. Egymásnak ellentmondó érvelések és tanulmányok, miközben persze csináljuk, ha káros, ha nem. De hol az igazság?

Tovább...
A „fekete pedagógia” jelenségvilága
2017
jún. 20

A „fekete pedagógia” jelenségvilága

A fekete pedagógia jelensége már jóval azelőtt létezett a családban és az iskolában, mielőtt magát a fogalmat pontosan meghatározták volna. Arról a negatív hatásrendszerről van szó, amely tudatosan vagy nem tudatosan megjelenik a nevelés során, és szemben a pedagógia deklarált szándékával nem segíti, hanem gátolja a neveltek harmonikus fejlődését.

Tovább...
Az iskolai számonkérések hátteréről fejlesztőpedagógus szemmel
2017
máj. 30

Az iskolai számonkérések hátteréről fejlesztőpedagógus szemmel

Alig néhány – igencsak munkás – hét van hátra a suliból, de nagyon nehéz már az iskolatáska. Most kéne belehúzni, jól teljesíteni: a kétesre álló jegyeket kijavítani. Miért kell javítani? Mert egyszer csak eljön a továbbtanulás ideje, és akkor bizony számítani fognak az évvégi, félévi jegyek, és a mélyből felkapaszkodni igen nehéz.

Tovább...
Beiskolázás előtt
2017
márc. 24

Beiskolázás előtt

Idén is eljött az iskolaválasztás időszaka. A leendő nebulók elkezdhetnek készülni első iskolás évükre, emellett pedig szakemberek felmérik a lurkó iskolaérettségét.

Tovább...
Hogyan éljük túl a dackorszakot?
2017
feb. 21

Hogyan éljük túl a dackorszakot?

"Akarom" – hallhatjuk ezt a saját pár éves kisgyerekünktől, vagy csak a környezetünkben és olykor bánthatja a fülünket, hiszen úgy illik, hogy szeretnénk, és nem akarunk…

Tovább...