Érd Körbe Night – éjjel is nagy élmény

Szombaton elindult a nagyjából 250 fős tömeg, hogy harmadszor biciklizze körbe Érdet – éjjel. A III. Érd Körbe Nightra eredetileg is azért volt szükség, mert sokan kevesellték a tavaszi és az őszi városkerülő kerékpáros túrát, s a szervezők a napszakkal próbálták exkluzivabbá, élménydúsabbá tenni a „megszokott”, ám így is kiváló eseménysorozatot.

Hasonló tartalmaink:

A távok annyiban változtak, hogy a nappali négyhez képest ezúttal csak kettő, a tíz és a harminc kilométeres útvonalon lehetett végigmenni.

Apróbb módosításokkal tartották is magukat a szervezők az útvonalhoz, ám például az ófalusi gátra nem mentünk fel és nem a Szent István–Lőcsei–Szovátai úton haladtunk az Iparos utcáig, hanem a mellékutakon, hogy ne akadályozzuk az autós közlekedést. A nappalihoz képest a lámpák miatt többször, viszont rövidebb időre álltunk meg, de ez mit sem von le az élményből, hiszen este jóval gyérebb is volt a forgalom, ezáltal a tempó is gyorsabb volt. Ahogy láttuk, nem csak nekünk volt kellemes élmény, hanem a többi résztvevőnek is.

Bár voltak meredek emelkedők, amik többeken kifogtak, de ez sem tántorította el őket, hogy továbbmenjenek. Minket az már annál inkább, hogy az Alsóvölgyi utcáról a Felsővölgyire, majd a kutyavári kanyarhoz érve kaptunk egy hátsó defektet, így a további néhány kilométert gyalogszerrel tettük meg. Azért nem csak minket értek ehhez hasonló esetek, néhány résztvevőnek menet közben esett le a lánca, néhányan pedig borultak is, ám komoly sérülésről nem tudunk. Ettől függetlenül (is) megérte, mert a kellemes időjárás mellé jó társasággal haladtunk végig, sőt különleges kerékpáro(so)kat is láttunk, hiszen többen tandemmel, néhányan velocipéddel tekertek.

S hogy mennyit számít a társasági kerékpározás? Azt jól mutatja, amit többen is hangoztattak (amivel mi is azonosulni tudunk), hogy a társaság nélkül sokkal, de sokkal nehezebben tudnák körbetekerni a várost, így viszont a jó beszélgetések közepette meg sem kottyan az a 30 kilométer – szóval, ha eddig még nem volt Érd Körbén, akkor azért, ha már volt, akkor azért kezdjen el készülődni, hiszen ősszel, a szeptember végi, autómentes nap környékén (újra) biciklire pattanhat, hogy részt vegyen az immár 27. Érd Körbén.