Mit tegyünk defekt esetén?

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög, vagy kátyú okozott.

Hasonló tartalmaink:

A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban – derül ki egy friss felmérésből.

Egy német felmérés szerint az autósok tízévente, illetve 150 ezer kilométerenként kapnak átlagban defektet.Egy német felmérés szerint az autósok tízévente, illetve 150 ezer kilométerenként kapnak átlagban defektet. A felkészületlen vezető könnyen megijedhet ilyen esetben, ami súlyos következményekhez is vezethet – állítják szakemberek. Nézzük néhány megoldást:

Mivel a pótkerék nem kötelező tartozék, ezért sok autós bizonyos átalakítások, vagy helyhiány miatt kiveszi a csomagtartóból. Defekt esetén azonban mindenképpen szükség lehet rá. Pótkerék helyett, ma már kaphatók mankókerekek, amelyek kisebbek, mint az eredeti kerék, de ideiglenesen tökéletesen megfelelnek.

Kisebb károkat helyrehozhatunk úgynevezett defektjavító készlettel. Ezzel elkerülhetjük, hogy mondjuk az autópálya leállósávjában, vagy az útszélén kelljen kereket cserélnünk. Hosszabb út esetén azonban, amint lehet, cseréljük ki a sérült gumit.

A defekttel kapcsolatos tudnivalókról Barcsik Ákossal, a Bridgestone Magyarország főmérnökével beszélgetünk az ÉRD FM 101,3-on!

Címkék