MÁV-tájékoztató a pályafelújítás alatti menetrendről

A 40a vonal (Érd-Felső) felújítása alatti menetrendre vonatkozóan a MÁVSTART Vasúti Személyszállítási Zrt T. Mészáros András polgármester megkeresésére az alábbi tájékoztatást adta: 

Hasonló tartalmaink:


A fővárosba délnyugati irányból befutó székesfehérvári vonalon, a Kelenföld-Tárnok szakasz felújítása után, a 2013/2014-es menetrendváltást követően új menetrendi struktúra került bevezetésre. Az új pályán jelentős menetidő-csökkenésre nyílt lehetőség, amit a korszerű, kiváló menetdinamikájú FLIRT típusú motorvonatokra épülő feszes, új menetrendben hirdetett meg a vasúttársaság.

Az új rendszerben Budapesten belül két útvonalon közlekedő járatok egész nap 30 percenként követik egymást a közös szakaszon, azaz Érd alsó/Érd felső és Székesfehérvár között. Ezek közül a Kőbánya-Kispest – Ferencváros – Kelenföld – Budatétény – Érd felső – Tárnok – Martonvásár útvonalon 60 percenként közlekedő személyvonat az, amely Tétényligeten is megáll.
Az új Kőbánya-Kispest felé közlekedő vonatok bevezetésük óta valódi alternatívát jelentenek a Dél-budai és Dél-pesti agglomerációban utazók, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre tartók számára is.
Az új, sűrített menetrendi struktúra azonban meghatározta az elővárosi vonatok beilleszthetőségének lehetőségeit is. A menetrendi kényszer következtében ezért a Budapest és Székesfehérvár között közlekedő elővárosi vonatok menetrendjén változtatni kellett, amelyet szükségszerűen a megállási rend módosításával lehetett megoldani. Ahhoz, hogy az elővárosi szakaszon ne kelljen az elővárosi vonattal előztetés miatt félreállni a gyorsabb vonatok előtt, a helyi személyvonatok közül óránként egy közlekedtethető, a korábbi csúcsidei 30 perces sűrítés nem kerülhetett átvételre.
Ahhoz, hogy még kedvezőbben és utasbarát módon alakulhasson a vasúti menetrend, a rövidebb menetidők mellett a kínálat és megállási rend kiterjesztését a jövőben is előtérben tartja a vasúttársaság.
Azonban a Kelenföld és Százhalombatta állomások között 2017. szeptember 1-jétől kezdődött és a jövő évben is folyamatosan zajló a pálya felújítás és átépítés miatt egyelőre csak a jelenlegi menetrendi kapacitások mellett (alkalmanként azok korlátozásával) tudják biztosítani szolgáltatást, így a közszolgáltatási színvonal emelésére, újabb vonatok megállítására Tétényligeten pillanatnyilag nincs lehetőség.
Továbbra is biztosított azonban az S36 vonatok közlekedtetése, amelyek Budapesten belüli utazási lehetőségeken túl számos távolsági csatlakozást is megadnak.
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. előzetes tájékoztatása alapján az átépítés technológiája miatt 2018. február 26-tól 2019. március 31-ig a Kelenföld – Érd felső vonalszakaszon a vasúti közlekedés szünetel. Ez újabb többlet kapacitást jelent a 30a vonal menetvonal lehetőségeiben, amely jelentősen behatárolja a maximálisan közlekedtethető vonatok mennyiségét, a pontos menetrend még tervezés és kidolgozás alatt van.

Címkék