A két ünnep között visszaviheti ha hibás vagy nem kell

Ajándékcsere invázióra készülnek a vállalkozások karácsony és szilveszter között. Bár nem lenne kötelező, többségük mégis cserél, dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel. Bár törvény szerint nem lenne kötelező, a boltok általában visszaveszik a hibátlan árut, ha még megvan a számla. 

Hasonló tartalmaink:

A vállalkozások 65 százaléka tervezi, hogy nyitva lesz karácsony és szilveszter között. A megkérdezett cégek tapasztalatai szerint az ajándékvásárlók 5-10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, ezért zsúfoltságra lehet számítani az üzletekben – derül ki a Marketing Commando, 150 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével a napokban végzett online felméréséből.

A kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a terméket többségük ugyanakkor fogyasztóbarát szempontok miatt ezt mégis megteszi. Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a válaszadó vállalkozások 85 százalék minden további nélkül kicseréli. A megkérdezettek 47 százalékánál, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, 38 százalékuk pedig visszaadja a pénzt.

Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ezen a területen jelentős a fejlődés, de még így is sok cég kekeckedik feleslegesen az ajándékcserénél. Jóllehet az a cég amelyik elégedett vevőket szeretne, annak rugalmasnak és nagyvonalúnak kell lennie a visszáru kezelésénél. A vevőknek azt kell éreznie, hogy bármit visz vissza, nem vitatkoznak, nem veszekednek vele, hanem segítik.

Ajándékot visszacserélni sosem késő
A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét. 40 százalékuk még karácsony és szilveszter között, 48 százalékuk pedig január első hetében igyekszik kicserélni a karácsonyi ajándékokat, míg a vásárlók csupán 10 százaléka hagyja január közepére a cserét.

A válaszadó vállalkozások 32 százalékánál még februárban is visznek vissza ajándékot, 20 százalékuknál pedig a március-áprilisban visszavitt ajándék sem ritka.
Wolf Gábor szerint, mivel néhány napra koncentrálódik a cserék zöme, nagyon megkönnyítheti a vevők és a kereskedők életét is ha a vállalkozás aktívan kommunikálja az ajándékcsere feltételeit. Mivel a visszáru kezelése egy hétköznapi esetben is eléggé időigényes, ezért rengeteg időt és bosszúságot lehet az előzetes tájékoztatással megtakarítani.

Túlköltekeznek és visszakérik az ajándék árát
Az ajándékok cseréjének indoka legtöbbször (70 százalék), hogy az nem lett jó, a vevők 45 százalékánál pedig egyszerűen nem tetszett az ajándék.

A válaszadó vállalkozások 9 százaléka találkozik olyan esettel, hogy a vevő bevallja, hogy túlköltekezett és visszakéri a pénzt.
A webáruházaknál fordul elő rendszeresen, hogy – a biztonság kedvéért – a vevő két webshopból is rendel, aztán az egyik terméket nem veszi át, élve az elállás jogával.

Wolf Gábor szerint nem jellemző, hogy a vevők visszaélnek a garancia és a csere feltételeivel. Azonban mindig számolni kell azzal, hogy lesz egy elenyésző része a vásárlóknak, akik igen. Azonban nem rájuk, hanem a tisztességes vevőkre kell szabni a visszáru szabályokat. A szakértő szerint megéri maximálisan korrektnek lenni a cégeknek, mert az ma még mindig versenyelőnynek számít. A vevők szívesebben keltik hírét annak a cégnek, amelyik barátságosan és nagyvonalúan intézi a garanciát, mint annak, amelyik a legolcsóbb.

(világgazdaság.hu)

Címkék