A karácsonyi reklámok legjei

Lefutottak  a karácsonyi filmek a tévécsatornákon, a bejgli- és halreklámokat felváltották a virsli és pezsgő hirdetések. Mi mégis “nosztalgiázunk” egy kicsit, és megnézzük, melyek voltak az elmúlt évek legütősebb karácsonyi reklámjai.

Hasonló tartalmaink:

Külföldön – és többnyire már itthon is – rájöttek a kreatívok, hogy nem egy-egy árucikket érdemes karácsonykor reklámozni, hanem a márkát kell az ünnephez, azaz annak üzenetéhez kapcsolni, és máris nyert ügyük van, mert onnantól kezdve a közönség évről-évre türelmetlenül várja majd, mivel rukkolnak elő a következő évben.

Így történt ez a brit John Lewis áruházlánccal is, akik azóta a műfaj koronázatlan királyává nőtték ki magukat, és leginkább azt a szintet kell minden évben megugraniuk, amit előző évben beállítottak. Idén ehhez dupla garancia gyanánt rendezőnek kérték fel az utánozhatatlan fantáziavilágú Michel Gondry-t (Chemical Brothers klipek, Egy makulátlan elme örök ragyogása, stb.), és a Beatles Golden slumbersét választották zenének. Cuki lett az eredmény, de nekem sem ez, sem a tavalyi trambulinos kutyus, sem az azelőtti ember a holdon tematika nem hozta a 2014-es pingvines hatását:

vagy a 2013-ban készült nyuszis-mackósat:

A Cineplex mozihálózatnak készült, de a “Lily és a hóember” mozireklámnál jóval több. 2 percbe sűrített felnövéstörténet, tisztelgés a gyermeki fantázia és a történetmesélés hatalma, a mozi varázsa előtt, és nem utolsó sorban egy barátság története:

A mozinál maradva: egy jól ismert és kedvelt mozihőssel a főszerepben készült a Marks & Spencer idei karácsonyi reklámja:

A német EDEKA 2015-ben kissé morbid, de annál valósághűbb történettel állt elő, amikor reklámjában azt feszegette, tényleg családi ünnep-e ma is a karácsony:

 2014-ben a Sainsbury’s az akkor éppen 100 évvel azelőtt megtörtént, valós eseményből, a “karácsonyi fegyverszünetből” indult ki, bár akkor és ott valószínűleg nem a csokoládé és nem is a keksz volt a legfontosabb üzenet. Mint ahogy a reklámnak sem feltétlenül az:

Ha az előbbi reklámban arra láttunk példát, hogy a karácsony még az ellenségeskedést is felszámolhatja egy időre, addig a Mulberry-jében éppen az ellenkezője történik, egy család tagjai versenyeznek egymással, mindent bevetve, hogy ők adhassák át a legjobb karácsonyi ajándékot:

A versengést pedig hol máshol lehetne folytatni, mint egy autóreklámban. Az Audi idei karácsonyi reklámja nemcsak a szeretet ünnepe előtti nem éppen szeretetteljes hangulatot adja át humorral fűszerezve, de a vágást és a zeneválasztást is remekül eltalálta:

Címkék