Csúcsra járatja kapacitását a budaörsi rendelő
“Február elseje óta telefonhívást kapnak azok, akiknek a következő napra van előjegyzésük a Budaörsi Egészségügyi Központ valamelyik szakrendelésére. A hívások célja, hogy kevesebben feledkezzenek meg időpontjukról, és azok helyére, akik valamilyen okból nem tudnak elmenni, más budaörsi és herceghalmi lakosokat hívjanak be, ezzel is csökkentve a várakozási időt”, írja a Budaörsi Egészségügyi Központ sajtóközleményében.
„Jó napot kívánok, a Budaörsi Egészségügyi Központból telefonálok, mert Önnek előjegyzése van XY doktorhoz holnapra. Érdeklődnék, hogy fejben tartja-e az időpontot, és meg tud-e jelenni a rendelésen.” Ilyen hívásokat kapnak február elseje óta azok a páciensek, akiknek előjegyzett időpontjuk van a Budaörsi Egészségügyi Központba.
Az intézményt üzemeltető Jump Consulting a várossal kötött szerződésében vállalta, hogy rövidíti az előjegyzési időket, amiben eddig részben az akadályozta meg, hogy az előjegyzett időpontok nem elhanyagolható százalékában a feliratkozott betegek nem jelentek meg a rendelésen.
„Sok oka lehet annak, hogy a páciens nem jön el az előzetesen egyeztetett időpontra – mondja Zsákai Zoltán, az üzemeltető cég ügyvezető igazgatója. – Ha például valaki azért kért időpontot a szemészetre, mert már egy ideje romlik a látása, vagy éppen aktuálisan elmúlt a fájdalom, ami néhány héttel korábban panaszt okozott, bizony megfeledkezhet róla, hogy egyeztetett időpontja van valamelyik szakrendelésen. Az emberek hálásak, hogy telefonon emlékeztetjük őket, és persze el is jönnek a rendelésre.”
Másoknak közbejön valami, halaszthatatlan dolguk támad, ezért nem jelennek meg a rendelőben. Akár így, akár úgy, a telefonívásokkal a páciensek jól járnak. Aki elfelejtette az időpontját, azért, aki pedig nem tud vagy nem akar megjelenni, az pedig a jóleső érzés miatt, hogy megüresedett időpontja nem marad kihasználatlanul az ellátórendszerben, helyére azon nyomban behívnak valakit, akinek későbbre volt előjegyzése.
„A budaörsi önkormányzattal kötött szerződésünk egyértelműen előírja, hogy az időpontok kiadásakor előnyben kell részesítenünk azokat, akik az ellátási területünkön élnek, azaz Budaörsön vagy Herceghalmon van a bejelentett lakcímük. A gyakorlatban ez eddig annyit jelentett, hogy napon belül az erről a két településről érkezők kapták az első 10-15 időpontot, és csak azután fogadtuk a máshonnan jelentkezőket. A rendszer most azzal egészül ki, hogy a megüresedett helyekre is azokat hívjuk elsőként, akik itt laknak. Ennek persze praktikus okai is vannak, hiszen az itt élők nyilván rugalmasabban tudnak reagálni a beugrási lehetőségre. Az ellátási területünkön kívüli lakosokat csak akkor hívjuk be, ha belülről nem sikerül feltölteni az időpontokat” – foglalja össze a behívások rendjét Zsákai Zoltán.
A megüresedett időpontra mindig az előjegyzési lista végéről hívják a budaörsi és herceghalmi betegeket, majd, ha nem sikerül egyből feltölteni az időpontot, időrendben visszafelé folytatják a hívásokat. Az új gyakorlatnak így vannak szerencsés nyertesei, kárvallottjai viszont nincsenek. (Az összes időpontot átrendezni nyilván lehetetlen lenne.) Az eredményeket az Egészségügyi Központ először egy hónap elteltével értékeli.
Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak, az emberek érzik a törődést, örülnek az emlékeztető hívásoknak. „Talán meglepő, de ez kihat a gyógyítás menetére is, hiszen a betegek együttműködése szinte mindig javítja a terápia hatásfokát” – mondja a Jump Consulting igazgatója.
(Budaörsi Egészségügyi Központ)