Interaktív táblát adtak át a Kőrösiben
Már másfél hónapja használják a gyerekek, de május 2-án került sor annak az interaktív táblának a hivatalos átadására a Kőrösiben, amelynek beszerzését két (és fél) kőrösis diák apukájának munkaadója, egy multinacionális cég támogatta. Az eseményen részt vettek a cég képviselői, Maitz Ferenc igazgató, Hermann Erzsébet tanárnő és természetesen az 5/d.
Az interaktív tolltartóval, projektorral, hangeszközzel felszerelt interaktív tábla 960 ezer ft-os összköltségének jó részét, 700ezer Ft-ot adományként biztosított az iskola számára a Knorr-Bremse nevű cég, a fennmaradó 260 ezer Ft-ot az iskola Vincellér Alapítványa állta. A multinacionális cég, amely a társadalmi szerepvállalásra is nagy hangsúlyt fektet, a Local Care nevű programon keresztül lehetőséget biztosít arra is, hogy támogatást nyújtsanak a kollégák lakóhelyén működő (oktatási, kulturális, stb.) intézmények számára. Ehhez pluszként a munkavállalónak is önkéntes munkát kell adnia a támogatott intézmény részére.
Gangel Kálmánnak, a cég kutatási-fejlesztési csoportvezetőjének a Kőrösibe jár 2,5 gyermeke (a fél még csak ősztől), ezért adott volt az intézmény, azt pedig már az intézmény vezetése és pedagógusai döntötték el, hogy interaktív táblára fognak pályázni. A csoportvezető elmondta, hogy az önkéntes szerepvállalása egy részeként gondoskodott a tábla beszerzéséről, szállításáról és felszereléséről, másrészt pedig a sakkszakkör megszervezését is intézi majd ősztől.
De miért is jobb egy interaktív tábla, mint régi elődje?
“Jobb, mint a régi tábla, mert ez okos, modern, mindent meg lehet rajta nézni, gyorsabban meg lehet csinálni vele a feladatokat, és az óra is izgalmasabb”, sorolták az érveiket az 5d osztály tagjai. Zsóka néni, azaz Hermann Erzsébet, az osztályfőnökük kérdésünkre elárulta, hogy délelőtt a táblát a tanórákon használják, délután pedig a szeptembertől induló sakkszakkörön fogják. A gyerekek közben – persze tanári engedéllyel – megrohamozzák a táblát, és vonalakat rajzolnak, szavakat írnak rá, aztán, amikor betelik, nem a szivacshoz nyúlnak, hanem egyszerűen csak egy új lapot nyitnak. “Motiválja a tábla a gyerekeket, látja, milyen jól elvannak vele”, mutat az osztályára Zsóka néni. “Legtöbbször természetesen nem csak játszunk rajta, de majd ezt is be fogjuk mutatni, hogyan tudunk rajta különböző matematika feladatokat csinálni.”
Ez utóbbit nem sokkal később a gyakorlatban is bemutatja Zsóka néni: a táblán látható internetes matekpéldát kell a gyerekeknek megoldaniuk, aztán pedig geometrikus alakzatokat rajzolniuk rá. Ki tudja, hogy az interaktív táblának, Zsóka néninek, esetleg a kettőnek együtt köszönhetően, mindenesetre egy darab ásító gyereket sem látni a tanteremben.
Maitz Ferenc iskolaigazgató úgy tartja, iskolájuk közepesen felszerelt intézmény. Négy interaktív táblával rendelkeztek eddig, amiket főleg a felsősöknél használtak, de kettőt jövőre átvisznek az alsósokhoz. “Nem titkolt szándékunk, hogy sakkpalota programot vigyünk végig 1-től 8. osztályig, ehhez nagyon jó segítség az interaktív tábla. Délelőttönként pedig nemcsak matekórákon, de irodalom- vagy akár énekórán is tudják ezt a pedagógusok használni. Úgy lenne a legjobb, ha minden tanteremben lenne egy-egy ilyen tábla”, teszi hozzá az igazgató.
Reméljük, egyszer, a közeljövőben arról adhatunk hírt, hogy az utolsó tanterembe is került interaktív tábla. Addig meg tisztelet a szülőknek, akik, ha kell, és tudnak, mindig a tettek mezejére lépnek. Azt pedig, hogy a fenti céghez hasonló vállalatok adományai, befektetései jó helyre kerülnek és megtérülnek, mi sem bizonyítja jobban, mint amikor az ember vet egy pillantást a tábla előtt tömörülő gyerekekre.
képek: Boros Sándor