Interaktív táblát adtak át a Kőrösiben

Már másfél hónapja használják a gyerekek, de május 2-án került sor annak az interaktív táblának a hivatalos átadására a Kőrösiben, amelynek beszerzését két (és fél) kőrösis diák apukájának munkaadója, egy multinacionális cég támogatta. Az eseményen részt vettek a cég képviselői, Maitz Ferenc igazgató, Hermann Erzsébet tanárnő és természetesen az 5/d.

Hasonló tartalmaink:

Az interaktív tolltartóval, projektorral, hangeszközzel felszerelt interaktív tábla 960 ezer ft-os összköltségének jó részét, 700ezer Ft-ot adományként biztosított az iskola számára a Knorr-Bremse nevű cég, a fennmaradó 260 ezer Ft-ot az iskola Vincellér Alapítványa állta. A multinacionális cég, amely a társadalmi szerepvállalásra is nagy hangsúlyt fektet, a Local Care nevű programon keresztül lehetőséget biztosít arra is, hogy támogatást nyújtsanak a kollégák lakóhelyén működő (oktatási,  kulturális, stb.)  intézmények számára. Ehhez pluszként a munkavállalónak is önkéntes munkát kell adnia a támogatott intézmény részére.

IMG_0964

Gangel Kálmánnak, a cég kutatási-fejlesztési csoportvezetőjének a Kőrösibe jár 2,5 gyermeke (a fél még csak ősztől), ezért adott volt az intézmény, azt pedig már az intézmény vezetése és pedagógusai döntötték el, hogy interaktív táblára fognak pályázni. A csoportvezető elmondta, hogy az önkéntes szerepvállalása egy részeként gondoskodott a tábla beszerzéséről, szállításáról és felszereléséről, másrészt pedig a sakkszakkör megszervezését is intézi majd ősztől.

De miért is jobb egy interaktív tábla, mint régi elődje?

“Jobb, mint a régi tábla, mert ez okos, modern, mindent meg lehet rajta nézni, gyorsabban meg lehet csinálni vele a feladatokat, és az óra is izgalmasabb”, sorolták az érveiket az 5d osztály tagjai. Zsóka néni, azaz Hermann Erzsébet, az osztályfőnökük kérdésünkre elárulta, hogy délelőtt a táblát a tanórákon használják, délután pedig a szeptembertől induló sakkszakkörön fogják. A gyerekek közben – persze tanári engedéllyel – megrohamozzák a táblát, és vonalakat rajzolnak, szavakat írnak rá, aztán, amikor betelik, nem a szivacshoz nyúlnak, hanem egyszerűen csak egy új lapot nyitnak. “Motiválja a tábla a gyerekeket, látja, milyen jól elvannak vele”, mutat az osztályára Zsóka néni. “Legtöbbször természetesen nem csak játszunk rajta, de majd ezt is be fogjuk mutatni, hogyan tudunk rajta különböző matematika feladatokat csinálni.”

IMG_0951

Ez utóbbit nem sokkal később a gyakorlatban is bemutatja Zsóka néni: a táblán látható internetes matekpéldát kell a gyerekeknek megoldaniuk, aztán pedig geometrikus alakzatokat rajzolniuk rá. Ki tudja, hogy az interaktív táblának, Zsóka néninek, esetleg a kettőnek együtt köszönhetően, mindenesetre egy darab ásító gyereket sem látni a tanteremben.

Maitz Ferenc iskolaigazgató úgy tartja, iskolájuk közepesen felszerelt intézmény. Négy interaktív táblával rendelkeztek eddig, amiket főleg a felsősöknél használtak, de kettőt jövőre átvisznek az alsósokhoz. “Nem titkolt szándékunk, hogy sakkpalota programot vigyünk végig 1-től 8. osztályig, ehhez nagyon jó segítség az interaktív tábla. Délelőttönként pedig nemcsak matekórákon, de irodalom- vagy akár énekórán is tudják ezt a pedagógusok használni. Úgy lenne a legjobb, ha minden tanteremben lenne egy-egy ilyen tábla”, teszi hozzá az igazgató.

IMG_0889

Reméljük, egyszer, a közeljövőben arról adhatunk hírt, hogy az utolsó tanterembe is került interaktív tábla. Addig meg tisztelet a szülőknek, akik, ha kell, és tudnak, mindig a tettek mezejére lépnek. Azt pedig, hogy a fenti céghez hasonló vállalatok adományai, befektetései jó helyre kerülnek és megtérülnek, mi sem bizonyítja jobban, mint amikor az ember vet egy pillantást a tábla előtt tömörülő gyerekekre.

IMG_0960

képek: Boros Sándor

Címkék