Új kormányablakot adtak át Érden
Ünnepélyes keretek között vágták át ma délelőtt az ország 241. kormányablakánál a nemzeti színű szalagot a Budai úton. Az integrált ügyfélszolgálati irodát a régi okmányiroda helyén alakították ki, s már hétfő óta fogadja az ügyfeleket, de hivatalosan csak ma adták át.
Baltay Tímea, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős helyettes államtitkára az átadáson elmondta: míg 2011-ben még 29 ügykört lehetett elintézni a kormányablakokban, ma már 623 félét. Jelenleg országszerte 241 kormányablak működik, és számuk a tervek szerint 270-re nő az év közepére. A kormányablakokban elintézhető hivatalos eljárások száma január 15-étől 623-ra nőtt, de az év végére ezerre emelkedik. Ezenkívül idén elkezdődik a széles sávú internethálózat kiépítése is, ami lehetővé teszi, hogy 2018-tól akár otthonról lehessen ügyeket intézni – mondta az államtitkár asszony.
A területi közigazgatás átalakítása során egy ügyfélközpontúbb, költséghatékonyabb közigazgatás kialakítása volt a cél; ezek mentén integrálják ugyanis az államigazgatási feladatok ellátását, így közelebb kerül az emberekhez az ügyintézés és csökken a bürokrácia, mondta Tarnai Richárd a Pest Megyei Kormányhivatal vezetője. Érden most már nemcsak nagyon közel vannak az állami szolgáltatások az itt élőknek, hanem mindehhez még nagyon kulturált, igényesen, színvonalasan felújított épület is társul – tette hozzá.
Aradszki András, országgyűlési képviselő, energiaügyért felelős államtitkár arra emlékeztetett, hogy míg korábban Érdre a helyiek és a környéken élők csak úgy gondoltak, mint Európa egyik legnagyobb falvára, mára a város egy dinamikusan fejlődő, modern város képét mutatja, köszönhetően a 2006 utáni városvezetésnek. Rámutatott, hogy a Érd a kormánytól 40 milliárd forintnyi támogatást kap, mely lehetővé teszi, hogy Érd egy komfortos, élhető város legyen, ahol jó élni, s ahol gyorsan és hatékonyan lehet ügyet intézni, hiszen a most megnyíló kormányablak magas színvonalon szolgálja ki az oda betérőket.
dr. Ignácz István, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke felhívta a figyelmet, hogy az illetéktörvény elfogadásával 2016. januárjától számos hivatalos okmány kiállítása vagy pótlása lett ingyenes. Így egy esetleges lopás vagy elvesztés esetén akár több tízezer forintot is megtakaríthatunk az okmányok pótlása során. Az idei év legnagyobb újdonsága az új típusú, úgynevezett e-személyi igazolvány, amelyet már az érdi kormányablakban is több százan igényeltek a bevezetés óta. Az említett változásokkal és az ügyintézés gyorsulásával a kormány közel 10 milliárd forintnyi kedvezmény biztosít a lakosságnak.
T. Mészáros András polgármester az ünnepélyes átadáson azt mondta, hogy a kormányablakok rendszere beváltja a hozzáfűzött reményeket. Az állampolgárok és az állam kapcsolatának legmeghatározóbb részét képezi a személyes találkozás, melynek során az ügyfelek elvárhatják, a gyors, pontos és eredményes ügyintézést. Az előző rendszerekhez képest a hatékonyabb államigazgatási ügyintézés megvalósulásának érdekében az egyablakos ügyintézési rendszer új modelljeként nyílnak meg az egységes arculattal is rendelkező kormányablakok.
A legkorszerűbb informatikai háttértámogatással rendelkező kormányablakok célja, hogy az eredményes ügyintézés közbizalmon alapuló szolgáltató közigazgatás legyen – hangsúlyozta a polgármester. A cél az, hogy az érdiek az eddiginél is udvariasabb és célravezetőbb szolgáltatást vehessenek igénybe.
Az ünnepség keretében az átadást jelképező nemzeti színű szalagot Baltay Tímea, kormányablakokért felelős helyettes államtitkár, Aradszki András országgyűlési képviselő, T. Mészáros András, polgármester és Tarnai Richárd kormánymegbízott vágta át.
Fotók: Boros Sándor