Hidakká váló gesztusok
Neve és művészete korántsem ismeretlen városunkban. Az Érdi Művésztelep alkotójaként számos alkalommal jelentek meg alkotásai a közös tárlatokon. Egyéni kiállítását a jövő péntektől először láthatják az érdiek.
Győrffy Sándor Kapolcson született, 1970-ben Budapestre költözött. Művészcsoportokban és idős mesterek mellett tanult festészetet és grafikát. Később tizenegy európai országban dolgozott különféle művésztelepeken, illetve szimpóziumokon. Ösztöndíjasként hosszabb időt töltött Nyugat-Berlinben és az Egyesült Államokban. Rendkívül sokoldalú művész, számos műfajban otthonosan mozog. Egyedi és sokszorosított grafikát, fotót, festményt és szobrokat is készít, olykor foglalkozik térberendezéssel, land-arttal és performansszal. Eddig 45 országban vett részt önálló kiállításon és 170 országban csoportos tárlatokon.
Szürrealista, expresszív és szimbolista képekkel indult a pályáján. Szívesen készített fotókat és kollázsokat is, de politikai témákkal is foglalkozott. Képein létező és elképzelt formák, organikus és geometrikus alakzatok váltják egymást. Alkotásai leginkább keret nélküliek. Vibráló, mozgó sávok, vonalak, átlók, dinamikusan teremtett festéknyomok, gesztusok, amelyek villanásokká, kapukká, ablakká és hidakká válnak. Kifinomult színvilággal él, harmonikus színeket használ.
Győrffy Sándornak a közelmúltban jelent meg A csend pillanata című kötete, amelyben az 1987 és 2013 között készült festményeiből válogatott, de az igényesen kivitelezett albumban a hetvenes és nyolcvanas években készített képeivel is találkozhatunk. Könyvével így valójában az eddigi képzőművészeti munkásságának átfogó bemutatását kínálja.
Képei címét már alkotás közben kitalálja, amelyek gyakran különlegesek, elgondolkodtatóak és sokatmondóak. Például: Emberi szétesések, A világ teremtésének ünnepe, vagy a Hajlítások.
Érdi Újság /B. Ábrahám
Fotó: hegyvidek.hu