Öt év szobraiból

A diósdi Botos Péter üvegszobraiból rendezett kiállítást az Érdi Galéria. Az alkotó három évtizede foglalkozik optikai üvegek megmunkálásával, üvegkompozíciók és plasztikák készítésével. Azt vallja: a fény és a forma viszonyát megalkuvás nélkül leginkább az üveggel lehet megoldani. A tárlat április 21-ig tekinthető meg.

Hasonló tartalmaink:

Botos Péter autodidaktaként – eredendően bölcsész – vált üvegszobrásszá. Mintegy három évtizede foglalkozik optikai üvegek megmunkálásával, üvegkompozíciók és plasztikák, kezdetben főleg használati tárgyak készítésével. Fokozatosan tért át az egyedi formatervezésre, emlékplakettek és díjak, később műtárgyak létrehozására. A fordulópont, a mérföldkő a 2004-es Kockázat című kiállítása volt, akkor tudatosodott benne, hogy képes olyan üvegplasztikákat felmutatni, amelyek csak rá jellemzőek. Mára azon kevés magyar üvegművész közé tartozik, akinek viszonylag gyakran gyűlik össze egy-egy kiállításra való anyaga, az elmúlt három esztendőben öt egyéni tárlaton mutatkozott be, de rendszeresen jelen vannak szobrai csoportos seregszemléken is, így erősítve azt a magyar üvegművész-generációt, amelynek tagjai a kortárs művészet titkos favoritjai – ahogy egy szakmai cikk fogalmaz –, s akik külföldön is egyre ismertebbekké válnak.

A fény és a forma viszonyát megalkuvás nélkül leginkább az üveggel lehet megoldani – vallja a művész. Az alkotót leginkább az üveg és a geometria viszonya érdekli. Ahogy mondja magáról, főleg az egyszerű formákat és az üveg végtelen belső tükröződéseit keresi. Munkáit konstrukcióknak nevezi, amelyek kockákból, hasábokból, háromszögekből, gömbökből és ezek kombinációiból épülnek fel.

 

 

Címkék