Szinte kész a nagyállomás
Gőzerővel zajlik az év egyik vasúti gigaberuházása, a Kelenföld–Pusztaszabolcs (40a) vonal teljeskörű újjáépítése. Az érdi állomás nagyjából készen van, még az állomásépület felújításán és a gyalogos-aluljárón dolgoznak.
A vágányok, kitérők, perontetők, zajvédő falak már a helyükön, de az utastájékoztatás még kimerül a klasszikus módon, celluxszal felragasztott peronszámozással.
Az érdi nagyállomás forgalma jelenleg elenyésző, óránként csak két pár S42-es személyvonat jár erre. Bár Százhalombatta felé egy vágányon járható a 40-es vonal, a pécsi intercityket nincs értelme behozni Érdig, hiszen Százhalombattán a pótlóbusznak sokkal könnyebb dolga van.
Az Érd–Kelenföld szakaszon végzett munkák miatt hetek óta járhatatlan a vonal Háros és Nagytétény-Diósd között, így a Nagytétény-Diósd állomásból kiágazó Brenntag iparvágányt kiszolgáló tehervonat Érd felől jár. A kocsikat a Dunai finomító tartaléka előbb elhozza Érdre, majd a gépmenetben Ferencvárosból érkező Bobó vagy Csörgő viszi be az iparvágányra.
Ha tovább megyünk Százhalombatta felé, egyszer csak elfogy mellőlünk a másik vágány, ott épp dolgoznak. A százhalombattai vasútállomásnak jelenleg két járható, felsővezetékkel is rendelkező vágánya van; plusz valamennyi rakodórész, ahol az anyagvonatokat pakolják. Ezen a két vágányon fordulnak a pécsi IC-k és közlekednek a személyvonatok. Az állomásból kiágazó erőművi iparvágányon 2014. nyara óta rendszeres a teherforgalom, cementtel rakott szerelvények érkeznek ide főleg a királyegyházi gyárból. Az iparvágány kiszolgálása során fokozottan kell ügyelni, hogy a megfelelő menetrendi lyukba érkezzen a Szergej, különben esetenként hosszú félórákat is elácsoroghat az állomás bejárati jelzőjénél.
Az állomás teljesen szét van robbantva, az is durva látvány, ahogy kiirtották az erdőt a nyugati oldalon. Szükség van a helyre: itt ágazik majd ki a Dunai Finomítót és Ercsit elkerülő új nyomvonal. Ennek jelenleg a földmunkái zajlanak. És ha már földmunka: az állomás leendő gyalogos aluljárója is most épül. Az állomásépülethez egyelőre nem nyúltak, de itt is restaurálni fogják majd.
Százhalombattán is építenek magasperonokat, az aluljáró mellett lesznek rámpák, liftek és perontetők is. Az állomás környezetében hatvanegy férőhelyes P+R parkoló és negyven férőhelyes B+R parkoló létesül.
(forrás és fotók: IHO.hu)