Tízezrek életminősége javul a lehajtó átépítésével

Júniusban megkezdődik az M0/M7 törökbálinti és az M7-es autópálya érdi csomópontjának átépítése. A beruházásoknak köszönhetően 2016 nyarára megszűnnek az állandó torlódások. A kivitelezés részleteiről Aradszki András energiaügyért felelős államtitkár, T. Mészáros András polgármester, Elek István Törökbálint polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója sajtótájékoztatón számoltak be.

Hasonló tartalmaink:

Az M7-es autópálya érdi csomópontja kapacitáshiányos: a reggeli csúcsban a pályára Budapest felé felhajtó forgalomban a helyközi autóbuszok számára is jelentős időveszteséget okozó torolódások keletkeznek Parkváros központjában. A hamarosan induló beruházás során a reggeli csúcsidőben az Érdről a fővárosba, a délutáni időszakban pedig az Érdre haladó forgalom zavartalanságát biztosító csomópontot építenek ki. Törökbálinton is kialakulnak torlódások, hiszen sokan a szomszédos településen keresztül keresik a felhajtási lehetőséget az autópályára, ezért Törökbálintnál pedig két új összekötő ágat alakítanak ki az M0/M7-es csomópontjában. Az érdi és a törökbálinti munkálatok kapcsán Aradszki András energiaügyi államtitkár, országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a két külön-külön nettó 1,3 milliárd forintos fejlesztéssel a két település közel 75 ezer lakójának a közlekedési lehetőségei és ezzel együtt az életminősége javul.

vlcsnap-2015-05-29-16h49m31s53Ezután T. Mészáros András polgármester hangsúlyozta, hogy a Bem téri beruházásnak köszönhetően egy – már régóta várt – minden igényt kielégítő alközpont alakul ki Érd Parkvárosban a bevásárlóközponttal és a postával.

Törökbálint polgármestere, Elek Sándor a tájékoztatón elmondta, 5 éve kezdett tárgyalásokat a település Érddel és az állammal annak érdekében, hogy megoldás születhessen a közlekedési nehézségek kiküszöbölésére. A törökbálinti csomópont átalakítása minden bizonnyal megoldást jelent majd a csúcsidőszakokban Törökbálint területén a forgalom mérséklődésére.

Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a júniusban kezdődő kivitelezés 12-15 hónapot vesz majd igénybe, melynek során az Iparos úton a reggeli és a munkaidő utáni időszakokban különbözően – a forgalom nagyságát figyelembe véve – beállított lámpás kereszteződést alakítanak ki a torlódások megszüntetésére. 

A törökbálinti projekt 85 % európai uniós és 15 % magyar állami forrás bevonásával valósul meg, az érdi munkálatok esetében pedig a 68 % európai uniós forráshoz és 12 % állami pénz társul. Az érdi munkálatok finanszírozásához közel 20 % magántőkét tesz hozzá a területen áruházat létesítő Spar áruházlánc.

Would you like to replay the video?
Címkék