Egy keréknyommal közelebb

Alig egy hónappal ezelőtt jelentette be T. Mészáros András polgármester, hogy 2018 végére megépülhet a kerékpáros út Nagytétény és Százhalombatta között, érintve Érden  a Papi-földeket és a Téglagyári völgy területét is.

Hasonló tartalmaink:

Múlt héten a NIF Zrt., a tervezők, az önkormányzatok képviselői, valamint a Kerékpáros Magyarországért Szövetség tagjai és az érdi kerékpáros szervezetek bejáráson vettek rész az érdi Duna-parton, ahol megnézték az útvonal alternatívákat.

Érd korábban a saját költségén terveztette meg a különböző lehetőségeket, amiket térítésmentesen adott át az állami beruházó cégeként működő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nek. Ezzel több hónapot “spóroltak” az érintett települések.

Az Eurovelo6 elnevezésű európai uniós program keretében pályázik  ugyanis Érd, Nagytétény és Százhalombatta, egy olyan kerékpárút megépítése érdekében, amely a három települést kötné össze, de kompon keresztül egészen a Csepel-szigetig vezetne, később pedig a Balatonig is el lehetne jutni rajta kétkeréken.

Simó Károly alpolgármester, aki részt vett a bejáráson az Érdi Újságnak elmondta, hogy a helyszíni szemle célja az volt, hogy a szakemberek megalapozott döntést tudjanak hozni a pályázat benyújtása előtt, hogy azt a verziót válasszák, ami minden szempontból a legjobb.

-       Mind a négy verzió mellett vannak érvek és ellenérvek is. Vannak azonban olyan ellenérvek, amik szinte átugorhatatlan akadályt jelentenek. Így sajnos fel kell tenni azt a kérdést, hogy van-e rá elég pénz – mondta az alpolgármester. Műszakilag szinte mindent meg lehet oldani és valóban Európában egy önmagában vett turisztikai látványosság lenne, ha az érdi és a százhalombattai téglagyár között a Duna fölött egy hídon vezetne a kerékpárút, azonban ennél a verziónál az is problémát jelent, hogy a terület természetvédelem alatt áll, hisz a Natura 2000 ökológia hálózat része.

A cölöphidas megoldással kapcsolatban az alpolgármester hozzátette, hogy a tervet nem söpörték le az asztalról, de végig kell még gondolni, hogy a természetvédelmi jelleg miatt mennyi időt venne igénybe az engedélyeztetés, és hogy így tartható volna-e a korábban kitűzött 2018-as átadási időpont.

-       Egy másik lélegzetelállító megoldás lehetne, ha az érdi téglagyártól a magasparthoz vezetne egy út. Ez azonban túl meredek lenne, ezért a tervek között szerepel, hogy felvonó vinné fel a biciklistákat és a gyalogosokat. A negyedik terv a legegyszerűbb, mert lényegében semmi sem változna, csak a burkolat, mert ahol most is ki van jelölve a kerékpárút Érd és a battai Régészeti Park között, ott menne az „új” út is. Ezt önkormányzatunk teljességgel elfogadhatatlannak tartja, mert ez semmilyen olyan plusz attrakciót nem tartalmazna, amit mi remélünk a fejlesztés által, vagyis, hogy felélénkíteni a turizmust és ezáltal a gazdaságot – magyarázta Simó Károly.

Az alpolgármester a bejárással kapcsolatban elmondta, hogy az kijelenthető, hogy egy lépéssel közelebb került Érd a megvalósításhoz, hiszen azok, akik a döntési folyamatban részt vesznek, akár mint szakemberek, akár mint később döntéshozók, megismerték a helyszínt, és amikor majd a különböző változatokat elemezni kell, adott esetben érvelni kell mellette, akkor személyes impressziók alapján tudják majd megtenni.

-       Ez az a beruházás, amit nem lehet az alapján megítélni, hogy mennyibe kerül, hiszen annál sokkal több funkciót fog ellátni, mint egy puszta kerékpárút, ahol A pontból B pontba lehet eljutni. Valószínűleg ha elkészül, azért is fogják használni a kerékpárosok, mert olyan környezetben lesz az Érdi-magasparton, vagy annak oldalában, ami Magyarországon, de akár Európában is egyedülálló látványt nyújt, s aminek közvetlen turisztikai és gazdasági hatása lesz. Ha valaki ezt nem látja a helyszínen, az nem tud ugyanolyan döntést hozni, mint az, aki végigjárta az útvonalakat és megismerte a környéket. Ezért úgy hiszem, végtelenül hasznos volt az a nap, amit együtt töltöttünk a szakemberekkel – hangsúlyozta az alpolgármester.

Címkék