Hidat építettek a francia és az érdi diákok

Megérkeztek azok a francia középiskolások, akik egy, a Teleki Sámuel Általános Iskolával már korábban létrejött partnerség keretében látogattak hazánkba. Az egy héten át zajló, sok-sok programmal tarkított vendégség fő célja az energiatudatos gondolkodás fejlesztése, de a baráti kapcsolatok kialakítása, a más kultúra megismerése vagy épp a nyelvtanulás sem utolsó szempont a két nemzet diákjai számára.

Hasonló tartalmaink:

Egy sikeres nemzetközi pályázatnak köszönhetően 2013-ban vette fel a kapcsolatot egymással az érdi Teleki Sámuel Általános Iskola és a francia Charles Tellier Gimnázium. Ahogy azt mindkét fél megfogalmazta, az azóta már két alkalommal is létrejött diákcsere program révén a tanulók értékes tapasztalatokat és akár életre szóló élményeket is szerezhetnek a más nemzetek fiataljaival való találkozások során.

Az együttműködés koordinátora, Rábainé Radó Katalin a Teleki Sámuel Általános Iskola tanára elmondta, hogy a programok kialakításakor több célt is szerettek volna megvalósítani. Ezért a mondhatni kötelező turisztikai jellegű programok mellett, mint például a nevezetes budapesti műemlékek megtekintése, a gyerekek az egy hét folyamán ellátogatnak a Pécsre a biomassza és naperőműbe, Százhalombattára a kőolaj-finomítóba és a Magyar Földrajzi Múzeumba is.

 

A francia diákok még soha nem jártak nálunk, így arra a kérdésre, hogy mit ismernek hazánkból, csak fővárosunkat tudták megemlíteni. Ezért ők is és magyar diáktársaik is úgy vélik, lesz miről beszélgetniük az egy hét alatt.

A program fő szempontjait, az energiatudatosság illetve az együttműködés kérdését ragadta meg az, a szimbolikusnak is tekinthető feladat is, amit éppen ott jártunkkor hajtottak végre a tanulók. Ennek lényege, hogy a gyerekeknek egy olyan hidat kellett felépíteniük, ami nem csak, hogy modern, környezetbarát technológiákat mutat be, de megvalósításához csapatmunkára volt szükség.

Címkék