Éjszakai munkavégzéssel kezdődött a korszerűsítés a 40-es vonalon
Elkezdődött a Kelenföld–Százhalombatta közti vasúti pálya, illetve a kapcsolódó létesítmények átépítése. Érd Nagyállomásnál a héten két; több, mint 20 méter hosszú, 8 tonnát meghaladó súlyú horganyzott kivitelű portálgerendát emeltek be. Ezek a gerendák szolgálják a három vágány fölötti hosszlánc elhelyezését és rögzítését – közölte a NIF Zrt.
A vasúti pályát Kelenföldtől mintegy 20,5 kilométer hosszúságban teljesen átépítik, így azon nagyrészt 120 kilométeres óránkénti sebességgel járhatnak majd a vonatok. A megállóhelyeken 55 centiméter magas peronok épülnek, korszerű térvilágítási rendszerrel. P+R parkolókat is kiépítenek, és ahol szükséges, zajárnyékoló falakat létesítenek – a pálya két oldalán közel 14 kilométeren. A felsővezeték-hálózat is megújul. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyakat átépítik, a szintbeli átjárókat korszerűsítik. A biztosító berendezéseket egy külön projekt keretében újítják majd meg.
A vágányhálózat, az állomáshelyek elhanyagoltak, a peronok keskenyek, az aluljárók sok helyen hiányoznak, és kevés a parkolóhely is. Öt új gyalogos-, vagy peronaluljárót építenek majd, és külön szintű közúti keresztezéseket is megvalósítanak. Hat szintbeli keresztezést is átépítenek.
Terveik szerint 2018-ban Kelenföldtől Érd felső szakaszon végeznek rekonstrukciós munkálatokat, ez idő alatt teljes vágányzár lesz az érintett szakaszon. A projekt legkésőbb 2020. június 30-áig fejeződik be.