Jövő őszre elkészül a Szent István-híd

Ünnepélyes nyitórendezvényt tartott a NIF Zrt. a Festal Étteremben annak apropóján, hogy hivatalosan is útjára indítsa a gyakorlatban már június óta tartó beruházást, melynek köszönhetően vasúti felüljárókkal kötik össze Érd északi és déli részét.

Hasonló tartalmaink:

Aradszki András, energiaügyekért felelős államtitkár, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjét azzal kezdte, hogy örömét fejezze ki a Szent István-híd megépülése kapcsán, hiszen, ahogy fogalmazott, a beruházásnak köszönhetően csökken a város közlekedési széttagoltsága. Az államtitkár kiemelte, hogy Érd egy dinamikusan fejlődő város, ahol folyamatosan nő a lakosságszám, ahol fejlődik az intézményi rendszer, ezért is rendkívül jelentős, hogy az itt élők a jelenleginél egyszerűbben és gyorsabban közlekedhessenek. – A közlekedési infrastrukturális fejlesztésekben Érd az elmúlt 10 évben jól teljesített, hiszen 9 éve átadtuk a központban az alagutat, majd rá öt évre a kiszélesített Duna utcai aluljárót, tavaly elkészült az M7-es autópálya új le- és felhajtója és most ismét egy nagy mérföldkő előtt állunk, ami összeköti a város két szélét, Parkvárost és a városközpontot – emelte ki Aradszki András. Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta azt is, hogy amellett, hogy élhetőbbé válik a közlekedés, új járdák és új utak épülnek. – A közúti- és a vasúti közlekedés a húzóereje egy modern gazdaságnak, hiszen azon folyik az ipar, így ott ahol ez hiányzik, ott a fejlődés nem következik be, ott megmarad az elmaradottság. Érd az elmúlt időszakban is komoly lépéseket tett azért, hogy ez ne így legyen. A Modern Városok Program végett pedig a fejlődés tovább folytatódik, ezért nagyon fontos, hogy könnyebben, környezettudatosabban közlekedhessenek az itt élők – mondta.

T. Mészáros András, Érd polgármestere szintén rendkívül fontosnak ítélte beszédében a gazdasági tényezőket, amellyel a beruházás együtt jár. – Negyven éve várunk a Szent István-hídra, s 17 éve szorgalmazzuk. Minden fejlesztési tervünkben szerepelt már a híd megvalósulása és nagy öröm számunkra, hogy végre tényleg el tud készülni – jelentette ki a polgármester. – Egy híd építése mindig szimbolikus jelentőséggel bír, kifejezi az összetartozást. Ez most különösen igaz, hiszen a Szent István-híd valóban összeköti a várost, jelképezi, hogy nem két részből áll a település, hanem ez egy város. Ennek az egy városnak a fejlesztést folytatjuk már évek óta. Két új óvoda, két új általános iskola, két új középiskola, orvosi rendelők, bíróság, rendőrség és még sorolhatnám, hogy mi minden épül a Modern Városok Programból – sorolta T. Mészáros András, aki végül köszönetet mondott valamennyi közreműködőnek.

Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa arra emlékezett vissza, hogy Érd milyen gyors ütemű fejlődésen ment keresztül, s hogyan lett nagyközségből megyei jogú város, amely jelenleg a legnépszerűbb célpontja a kiköltözőknek. – Érd igazán megérdemli a megyei jogú rangot, hiszen mára többen élnek itt, mint mondjuk Egerben, Veszprémben vagy Kaposváron. Az Érdre költözők száma hasonlít a Pest megyébe költözők számával, tehát elmondható, hogy Pest megye Érdhez hasonlóan az ország egyik legdinamikusabban fejlődő helye. S ennek okán fontos kiemelni, hogy az itt élők ugyanazokat a közszolgáltatásokat és életminőséget szeretnék megkapni, mint amit az ország más településein élők is megkapnak. Ezért rendkívül fontos ez az útfejlesztés, hogy az Érden és a környéken élők színvonalasan tudjanak közlekedni a mindennapok során és ezzel egyidejűleg tovább nőhessen az életminőség – mondta Szűcs Lajos.

A NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója, Somodi László a műszaki tartalommal kapcsolatban ismertette, hogy egy-egy, acéldarabokból összerakott híd épül a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonal és a Budapest-Székesfehérvár vágánya felett, mely során felújítják a Szent István utat a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út között, és új útszakasz létesül a Rákóczi Ferenc utca és a Hivatalnok utca között a Szent István út meghosszabbításaként, az Elöljáró utcába bekötve. Az 1,3 milliárd forint összegű projekt március elején kezdődött, és várhatóan 2018. szeptember végéig tart majd. Két 60 méter támasztóközű felüljáró épül lehajtó és felhajtó ágakkal. Lesznek szintbeli kerékpársávok is felfestve, és a meglévő növényzetet is megpróbálják megóvni. A hidakon és a kisajátított telkeken egyoldali járda lesz, a gépkocsik 50 km/h sebességgel közlekedhetnek. Az Európai Unió és a magyar állam által finanszírozott beruházás két végpontját a Kossuth Lajos utca – Szent István út csomópontot, valamint az Elöljáró utca – Velencei út csatlakozást Érd Megyei Jogú Város csináltatja meg a Modern Városok Program keretében a projekttel párhuzamosan. Somodi László köszöntőjében kihangsúlyozta, hogy városon belüli felüljárókat építenek, amelyek nem bonyolítanak tranzitforgalmat, s amely nem zavarja a kertvárosi nyugalmat, hanem azt a célt szolgálja majd, hogy az itt élők tervezhetően elérjék az intézményeket, lakhelyüket, vagy a munkahelyüket.

Címkék