Az igényes popzene és a populáris jazz határán

Szombaton este nehéz volt ülve maradni a Kiss Attila Quartet feat Zolbert koncertje alatt a Múzeumkert kocsiszínjében. Az Érdi Jazz Fesztivál utolsó előtti napján ugyanis igazi táncolható, lendületes zenét élvezhetett a közönség a fesztivál kedvéért összeálló Kiss Attila Quartet és a szaxofonos Zolbert előadásában.

Hasonló tartalmaink:

Irk Rékának, az Érdi Jazz Fesztivál szervezőjének jutott eszébe, hogy mi lenne, ha Kiss Attiláék a szaxofonos Zolberttel együtt zenélnének. Így jött aztán létre a szombati koncert, ahol a Kiss Attila Quartet és Zolbert 6-6 számát játszották el közösen látszólag olyan összeszokott módon, mintha már évek óta állnának közösen színpadra, pedig – bár ismerték egymást korábbról, de – ezelőtt még soha nem zenéltek együtt.

A Kiss Attila Quartet repertoárján nemcsak az első, Don’t Give Up című lemezről voltak dalok, hanem a második, most készülő, Straight On címűről is. A zenekarvezető-alapító még ’86-ban került bele a smooth jazz világába, de bevallása szerint mindig is az igényes popzenét, a jazzen belül pedig a dallamosabb, érthetőbb, populárisabb jazzt szerette. Formációjával is ezt a vonalat követik, koncertjük a táncolható, dallamdús, lüktető, lendületes, pozitív zenéről szólt.

Mindezt remekül egészítette ki, vagy inkább koronázta meg (?) Zolbert, a smooth jazz magyarországi nagykövete, aki úgy bánik a szaxofonjával, szaxofonjaival, mint egy amerikai jazz zenész. És ha igaza is van Kiss Attilának, amikor azt mondja, hogy az emberek többsége tart egy kicsit az instrumentális zenétől, ez alkalommal nem hiányzott az énekhang, a kimondottan szaxofon és gitár témájú dalok remekül szóltak, köszönhetően a  kiváló zenészeknek, akik között még meg kell említeni Szőke Péter basszusgitárost, Tzumo jazz zongoristát és nem utolsó sorban Tiba Sándor dobost is.

 

Címkék