Kutatás-fejlesztési központ épül Érden

Mint korábban már írtunk róla, az AVL kutatás-fejlesztéssel foglalkozó vállalat magyarországi központi telephelyét Érden építi fel. A 12,5 milliárd forintos beruházáshoz a kormány 3 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást tesz hozzá és ezzel újabb 350 munkahely jön létre a településen. 

Hasonló tartalmaink:

A Külgazdasági és Külügyminisztériumban tartott sajtótájékoztatón Dirk Janetzko, az AVL ügyvezetője jelentette be az érdi beruházást, amely a graz-i központjuk után a második legnagyobb kutatás-fejlesztési bázisa lesz a vállalatnak.

- Az első irodaépületet a tervek szerint 2019 végére építjük fel, és 2020-ig elkészül az új tesztbázis a tesztpadokkal. Cégünk élen jár a motor- és járműtesztelések, hajtóműrendszerek szimulációs technológiáinak fejlesztésében, és magyarországi telephelyünket is valódi kompetenciaközponttá kívánjuk fejleszteni – mondta el Dirk Janetzko.

IMG_0156

Aradszki András országgyűlési képviselő örömét fejezte ki a fejlesztés kapcsán, ugyanis a hetvenezer érdi lakosból harmincezren ingáznak Budapestre vagy éppen a környező településekre munkát vállalni.

- Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon fontos lépés a tekintetben, hogy Érd gazdasági fejlődése elinduljon. Fontosnak tartom aláhúzni azt is, hogy nem gyárkémények tömegéről van szó, hanem az innováció, a kutatás-fejlesztés veti meg lábát Érden egy olyan ipari szegmensben, amely jelenleg a legdinamikusabban járul hozzá a magyarországi GDP növekedéséhez. Azt tudom mondani Önöknek, hogy Érd városa várja a befektetőket, és örömmel üdvözli az AVL döntését is – emelte ki beszédében az országgyűlési képviselő.

Aradszki András arról is beszélt, hogy a városvezetés mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy ez az együttműködés harmonikus legyen és a szükséges támogatásokat megadják a vállalat érdi működéséhez.

image3-1024x574

- 2018-ban az új autóipari korszak beköszöntött Magyarországra. És nem túlzás azt állítani, hogy 2018-ban új fejezet nyílt a magyar autóipar időszámításában. Az idei évben kezdődött meg az elektromos autókba való motorok gyártása a győri Audi gyárban. A BMW által bejelentett zöldmezős gyárépítés keretében is olyan gyártósorok kerülnek hazánkba, amelyekkel mind a hagyományos meghajtású, mind az elektromos meghajtású BMW modellek gyártása elindulhat. A Jaguár úgy döntött, hogy Magyarországra hozza azt a mérnöki fejlesztőközpontját, amely az elkövetkező időszak Jaguáros fejlesztéseiben nagyon fontos szerepet fog játszani. A Mercedes építi a második gyárát, a Ford pedig az európai központját hozta Magyarországra. Ezek csupán a 2018-as esztendő magyarországi autóipart érintő döntései az új innovatív autóipari korszak szempontjából – mondta el a sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a magyarországi autóipari fejlesztésekről.

A külügyminiszter azt is kiemelte, hogy a modern autóipari beruházások döntik majd el legnagyobb mértékben, hogy mely ország milyen sikeres tud lenni a negyedik ipari forradalomban, ami jelenleg is zajlik és melynek mozgatórugóját az autóipari fejlesztések adják. Szijjártó Péter arról is beszélt, hogy a 12,5 milliárd forintos beruházás létrejöttét a kormány 3 milliárd forint vissza nem térítendő pénzösszeggel támogatja.

IMG_0184

- Ez a beruházás 5,7 hektáron valósul meg, de emellett 40 hektár már állami tulajdonban van, ahol további fejlesztéseket szeretnénk megvalósítani. Nem adtuk fel azt a reményt, hogy a miniszterelnök úr által megállapított 200 hektáros gazdaságfejlesztési övezet is létre tudjon jönni. Ez teszi lehetővé a város fejlődését – emelte ki T. Mészáros András polgármester, aki arról is beszélt, hogy a most bejelentett beruházás hozza majd a többit is. Ebben a magyar külügyminisztériumnak is fontos szerepe van, valamint annak a 300 munkavállalónak, akik jelenleg az AVL Hungary-nél dolgoznak és az elmúlt 15 évben bizonyították: az AVL-nek érdemes Magyarországba fektetnie a bizalmát.

Fotók: Boros Sándor

Címkék