Tehetséggondozás az ének-zene oktatásban
Szakmai találkozót tartottak az érdi Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolában az ének-zenei tehetséggondozás témakörében.
A Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett eseményre az ország számos pontjáról érkeztek tanárok, hogy testközelből tapasztaljanak meg olyan, – talán kevésbé vagy egyáltalán nem ismert – pedagógiai módszereket, amelyekkel később még hatékonyabbá tudják tenni a munkájukat.
A magyar oktatási rendszer átalakításának egyik elemeként az elmúlt időszakban jöttek létre az úgynevezett Pedagógiai Oktatási Központok, melyek célja az Oktatási Hivatal jogszabályban meghatározott pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi feladatainak az ellátása. Az érdi iskolák a fővárosi Központ tagjaként vehetnek részt a POK kezdeményezéseiben, ami ezúttal az Őszi Pedagógiai Napokon való részvételt jelentette. Mint elhangzott, ez, a most most életre hívott program alapvetően egy újabb szakmai továbbképzési lehetőség a tanárok számára.
Ezekben a napokban a rendezvénysorozat keretében előadásokat, szakmai műhelyfoglalkozásokat és bemutatóórákat látogathatnak meg a pedagógusok a megye több iskolájában is. Az események kiemelt témája a tehetséggondozás, a hátránykompenzáció és a pedagógiai kommunikáció.
Az emelt szintű ének-zene oktatás a Kőrösi Iskola pedagógia programjának az alapja, így szinte nem is volt kérdés, hogy az érdi intézmény ennek mentén kapcsolódik be a programokba. Az iskola tanárai és diákjai mellett egy vendég előadó mutatta be az ének-zene oktatásban rejlő lehetőségeket illetve azt, hogy minként ismerhetjük fel ha valaki tehetséges.
Jóllehet a magyar iskolák nagy részében az ének-zene oktatás még manapság is háttérbe szorul, de ha például az ilyen alkalmak során sikerül új módszereket vagy más szemléletet bemutatni, akkor van esély a változásra, fogalmaztak a szakemberek.